E-ITSPEA 3: Uue meedia head ja halvad küljed.
Kolmanda nädala postituses räägime uuest meediast. Kõigepealt, mis
on üldse uus meedia? Techopedia veebisaidil on välja toodud järgmine lause:
"Uus meedia on kõikehõlmav termin, mida kasutatakse enamasti
elektrooniliselt, mille põhjuseks on arvutitehnoloogia kiire areng."[1]
Uus meedia hõlmab endas veebilehti, video/audio voogedastust,
suhtlusvõrgustikke, võrgukogukondi, blogisid ja isegi e-maili. Võime võrrelda
uut meediat ja vana sedasi: uus meedia on interaktiivne, vana meedia seda ei
ole.[1]
Uue meedia põhiomadus on kahepoolne suhtlus. See tähendab, et
sisulooja ja tarbija saavad vahetult suhelda, lisaks sellele on võimalus igal
inimesel hakata sisuloojaks.
Kõige negatiivsem mõju vanale meediale on kindlasti see, et uut
meediat on lihtsam tarbida, mille tõttu otsustavad paljud inimesed selle
kasuks. Uue meedia mõju vanale meediale pole üdini halb, vana meedia loojad
saavad kasutada uue meedia võimalusi, et oma äri kasvatada. Võime siinkohal
võtta näiteks sotsiaalmeedia kanalid telesaadetele, läbi Twitteri, Facebooki
või mõne muu lahenduse on võimalik kaasata uus kogukond vaatajaid.
Tänu tehnoloogiale saab vana meedia võimalusi kasutada igal pool
ja igal ajal. Võtame näiteks traditsioonilise ajalehe, kindlasti on sinu lemmik
paberajalehel olemas ka veebiväljaanne, kus on võimalik lugeda täpselt samu
uudiseid ilma, et peaks kaasas kandma või olemas olema paberist versioon.
Vajadusel saad välja võtta oma nutiseadme ja lugeda artiklit sealt, kas pole
mitte mugav.
Suures plaanis võime öelda, et uus meedia on pigem hea, kui halb.
Tänu sellele saame me end asjadega kiiremini kurssi viia ja meil pole vaja
oodata homset ajalehte, et teada saada mis täna juhtus. Samas tekib hästi palju
mõttetut informatsiooni mis tegelikkuses sind ei puuduta ega täienda mitte
kuidagi. Lisaks on ka informatsiooni üleküllus ja see, et valeinformatsiooni on
väga lihtne levitada. Seetõttu peab olema väga tähelepanelik kus ja mida sa
täpselt loed.
Viited:
1.
https://www.techopedia.com/definition/416/new-media
Comments
Post a Comment